Reuters’ın aktardığı ve Kpler verilerine dayandırdığı habere göre, İran’ın boğazın kapatıldığını yeniden ilan etmesinin ardından Hürmüz’deki gemi geçişleri Pazar günü bir gün önceki 26 seviyesinden beşe geriledi.
Bu sert düşüş, ham petrol akışının kilit güzergâhlarından birini etkiledi. Ancak ABD ordusu ticari gemilerin faaliyetlerini sürdürdüğünü açıkladı. Reuters, İran Devrim Muhafızları’nın Cumartesi günü kapanma ilanını yinelediğini ve İsrail’in Lübnan’a yönelik saldırılarını gerekçe gösterdiğini bildirdi.
Kpler, Pazar günkü trafikte üç Very Large Crude Carrier’ın yer aldığını belirtti. Her biri 2 milyon varil Suudi ham petrolü ve fuel oil taşıyordu. Öte yandan bu gemilerden biri Japonya’ya gidiyordu.
Hürmüz Gemi Geçişleri ve Tanker Akışları
Kpler ayrıca verilerinin, Körfez’de transponderlarını kapatan gemileri kaçırabileceğini söyledi. Bu nedenle toplam trafik düzeyi verilere tam olarak yansımayabilir.
Cumartesi günkü trafik çok daha yüksek göründü. Reuters, Kpler verilerine dayandırdığı haberinde, o gün üç VLCC’nin BAE, Kuveyt ve Irak’tan ham petrol taşıdığını bildirdi. Ayrıca üç tanker petrol ürünleri taşıdı ve 13 gemi boğaza giriş yaptı.
Körfez Üreticileri Yükleme Seçeneklerini Ayarlıyor
ADNOC ve Kuwait Petroleum Corp, ham petrolün boğaz dışından yüklenmesine imkân tanıyan ihaleler yayımladı. Bu adım, daha fazla aksama riskine karşı önlem alma çabasına işaret ediyor. Üstelik Reuters, İran’ın geçen hafta ABD ile Nisan ayındaki ateşkesi 60 gün uzatma konusunda anlaşmasının ardından fiili ablukayı kaldırdığını bildirdi.
Son Hürmüz gemi geçişleri verileri, kapanma tehdidinin yeniden gündeme dönmesiyle günlük bazda sert bir düşüşe işaret etti.
Emtia piyasaları ve küresel piyasa gelişmeleri hakkındaki diğer haberlerimize buradan ulaşabilirsiniz.




